Projecten en trainingen

Digitale Vaardigheden voor ZZP-ers

Ben jij een creatieve ZZP-er werkzaam in de media- of filmwereld en wil jij je digitale vaardigheden ontwikkelen om filmlessen te geven in het onderwijs? Volg deze training van Stichting Scoop, ontwikkel je digitale vaardigheden middels het produceren van je eigen (online)filmles en ontdek je kansen om aan de slag te gaan als filmdocent.

• ZZP-ers die professioneel werkzaam zijn binnen het werkveld van film- en video productie.
  • ZZP-ers die een lesbevoegdheid hebben voor het Kunstonderwijs

Data: Woensdag 9, 16 feb, 2 en 9 maart.
(Nieuwe cursusdata in april)
Tijden: 16.30 uur – 18.30 uur online
Kosten: Deelname gratis voor ZZP-ers.

8 Deelnemers per cursus.
Wees er snel bij!

Praktisch:
In vier onlinebijeenkomsten van 2 uur produceer je een lesopzet die zowel hybride als live uitgevoerd kan worden. Je leert hoe je rekening houdt met de doelgroep, didactische vaardigheden, een les mooi vorm te geven en een heldere uitleg-video te maken. In de laatste les presenteer je de gemaakte les aan je medecursisten voor feedback. Aan het einde van de training heb je een les klaar die je kunt aanbieden aan cultuurvertegenwoordigers.

De cursus zal vooral online plaatsvinden. De laatste bijeenkomst zal als mogelijk fysiek plaatsvinden. In je eigen tijd werk je aan de lesopdrachten, dit vraagt ongeveer 2 uur tijdsinvestering per week.

De nadruk van de training ligt op het ontwikkelen van digitale vaardigheden die nodig zijn om een hoogstaande hybride les te maken. Daarbij is er aandacht voor didactiek, het afstemmen van het materiaal op de doelgroep, het werkveld filmeducatie en de mogelijkheid tot het uitwisselen van ervaringen met andere ZZP-ers binnen de filmeducatie. Heb je vragen? Mail judith@deanimatiebus.nl

Deze training wordt aangeboden binnen de ZZP impuls regeling van het Fonds voor Cultuurparticipatie. Deelname is hierdoor kosteloos. Bij overinschrijving selecteren we kandidaten op basis van motivatie.

Beeldverhaal

BEELDVERHAAL is online!
Stichting Scoop heeft in samenwerking met de Animatiebus, het IDFA en Kaboom de leerlijn Digital storytelling & Mediakunst ontwikkelt. Bekijk hier de website beeldverhaal.org.

Beeldverhaal heeft zowel een online als offline leeromgeving.

Beeldverhaal met 30 filmlessen voor het primair onderwijs

De ontwikkeling van Beeldverhaal en de trainingen ZZP-impuls worden mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Cultuurparticipatie.

Wil je meer informatie over Beeldverhaal? Ga naar de Animatiebus en schrijf je in de voor de nieuwsbrief.